۱۳۸۸ اردیبهشت ۲۶, شنبه

اهانت روافض به حضرت علي(رض)

اهانت روافض به حضرت علي(رض)

روافض مي‌گويند: مگس که در قرآن در سوره بقره آمده است همانا مقصود از مگس علي! رضي الله عنه مي‌باشد. اين هم تفسير قمي که از معتبرترين تفاسير شيعيان مي‌باشد.

زعمهم بأن البعوضة هي علي في قوله تعالى ( إن الله لا يستحيي أن يضرب مثلا ما بعوضة فما فوقها)
ما علي رضي الله عنه خليفه چهارم مسلمانان را از اين اهانت‌ها مبرا مي‌دانيم و تعجب مي‌کنيم کساني که دوستي علي رضي الله عنه را سر مي‌دهند در تفاسيرشان اين چنين مطالبي است.

تفسير قمي

منبع: https://www.sunni-news.com/?p=1189#more-1189

۳ نظر:

  1. بسم رب الحسين عليه السلام

    سلام بر شما

    جناب اهل سنت عزيز

    ابتدا معناي اين روايت را با روايتي ديگر از امام باقر ( عليه السلام ) توضيح مي دهم .

    "" عرض كردند بعضى از كسانى كه ادعاى دوستى شما را دارند بدگمان ميكنند كه منظور از پشه علي عليه السّلام و منظور از فَما فَوْقَها كه مگس است پيامبر اكرم است.
    حضرت باقر در جواب او فرمود اينها حرفى را شنيده‏اند ولى آن طور كه بايد در جاى خود پياده نكرده‏اند.
    روزى پيامبر اكرم با علي عليه السّلام نشسته بود شنيد يك نفر مى‏گويد:
    (ما شاء اللَّه و شاء محمّد) آنچه خدا و محمّد بخواهد، ديگرى ميگفت: (ما شاء اللَّه و شاء علي) آنچه خدا و علي بخواهد.
    حضرت رسول فرمود: محمّد و علي را با خدا قرين و همطراز قرار ندهيد ولى بگوئيد آنچه خدا بخواهد محمّد و علي نيز همان را ميخواهند مشيت و خواست خدا از همه بالاتر است و كسى را قدرت برابرى و مقابله و نزديك شدن به آن نيست.
    محمّد پيامبر خدا در مقابل دين خدا و قدرتش مانند يك مگسى است در اين دنياى وسيع پرواز مى‏كند و علي نيز در مقابل دين و قدرت خدا چون پشه‏ايست در مقابل اين دنياى وسيع با اينكه لطف و فضل خدا بر محمّد و علي بيشتر است از فضل و عنايتى كه بر تمام مردم نموده از ابتداى پيدايش جهان تاكنون.
    اينست فرمايش پيامبر اكرم در مورد مگس و پشه در اين مورد پس مربوط نيست به آيه: إِنَّ اللَّهَ لا يَسْتَحْيِي أَنْ يَضْرِبَ مَثَلًا ما بَعُوضَة ""

    ادامه دارد .....

    پاسخحذف
  2. بسم رب الحسين عليه السلام

    مرحوم علامه مجلسي هم اين روايت را چنين توضيح مي دهند :

    يمكن الجمع بينهما بأنه ع إنما نفى كون هذا هو المراد من ظهر الآية لا بطنها و يكون في بطنها إشارة إلى ما ذكره ع من سبب هذا القول أو إلى ما مثل الله بهم ع لذاته تعالى من قوله اللَّهُ نُورُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ و أمثاله لئلا يتوهم متوهم أن لهم ع في جنب عظمته تعالى قدرا أو لهم مشاركة له تعالى في كنه ذاته و صفاته أو الحلول أو الاتحاد تعالى الله عن جميع ذلك فنبه الله تعالى بذلك على أنهم و إن كانوا أعظم المخلوقات و أشرفها فهم في جنب عظمته تعالى كالبعوضة و أشباهها و الله تعالى يعلم حقائق كلامه و حججه ع‏


    يا علي ع

    پاسخحذف
  3. بسم رب الحسين عليه السلام

    www.shia-forum.com

    منتظر شما هستيم

    يا علي ع

    پاسخحذف