۱۳۸۸ اردیبهشت ۲۶, شنبه

چرا مراجع تقلید شیعه از تولید و پخش سریال (الاسباط) خشمگینند؟



1242288390.jpg

سنی نیوز :سریال تلویزیونی «الاسباط» که در آن هنرپيشگان عرب براي نخستين بار نقش نوادگان پيامبر (صلی الله علیه و سلم) امام حسن وامام حسين (رضي الله عنهما) را بازي می کنند در آینده نزدیک در تلویزیون کویت به نمایش درخواهد آمد.در اين سريال تلويزيوني ، نقش هايي براي شخصيت هاي ديگري همچون سیدنا معاوية (رضي الله عنه) ويزيد نيز وجود دارد. هدف اين سريال تلاش براي كاهش اختلافات ميان شيعيان وسنيان است.

محمد العنزي توليده کننده ى کويتي اين سريال گفته است: اين کار تاريخي هنري”براساس اصل فرض حسن نيت ميان صحابه و وجود توطئه يهود در وراي اختلافات آنان” صورت خواهد گرفت، وي تاکيد کرده است برخی از مراجع شيعه وسني، بازيگري در نقش اهل بيت، معاوية (رضي الله عنهم) ويزيد توسط هنرپيشه ها را مجاز دانسته اند.

وی افزوده است: اين کار تلويزيوني حوادث فتنه اي را به تصوير خواهد کشيد که مسلمانان از هنگام شهادت سیدنا عثمان بن عفان (رضي الله عنه) تا شهادت سیدناحسين (رضي الله عنه) با آن دست بگريبان بودند.

محمد العنزي هدف اين سريال را نزديک کردن شيعه وسني به يکديگر بیان کرده و گفته است، به همين منظور این سریال اصل حسن نيت ميان صحابه واحترام متقابل ميان اهل بيت و ياران پيامبر رضی الله عنهم را مبناي کار خود قرار داده است وفضايل آنان را بازگو خواهد کرد، ونيز توطئه يهود را که در شخصيت عبدالله بن سبأ مجسم شده، ونقش وي درفتنه انگيزي ميان مسلمانان را منعکس خواهد ساخت”، وى در ادامه افزوده است “اين کار هنري با روحيه اي معتدل دنبال خواهد شد، وبر اساس چنين روحيه اي به آن خواهيم پرداخت تا بتوانيم مسايل را روشن کرده و همبستگي ميان صحابه واهل بيت در دروه خلافت حضرت عثمان بن عفان (رضي الله عنه) را تبيين کنيم”.

از سوی دیگر علما و مراجع تقلید شیعه در سراسر جهان از همان ابتدای شروع ساخت این سریال مواضعی تند و سخت در قبال ساخت این سریال گرفته و نمایش آن را تحریم کردند.

«آقای مکارم شيرازي»، مرجع تقليد شيعيان، در پاسخ به استفتایی در این مورد نوشت:

بسمه‌تعالي

به طوري که آگاهان مي‌گويند، اين سريال، ضدشيعي است و هدف آن، بي‌گناه جلوه دادن معاويه و يزيد است که بر خلاف تمام مدارک تاريخي و مخالف اجماع علماي شيعه است و بعيد نيست که هدف از آن، ايجاد اختلاف بين شيعه و اهل سنت و درگيري ميان آنها و بهره‌برداري دشمنان اسلام باشد، بنابراين تهيه چنين سريالي، حرام و مخالف مصالح اسلام و از هر نظر محکوم است.

«آقای نوری همدانی» ساخت این سریال را تکرار جریان سلمان رشدی!! خواند و ضمن تحریم آن خواهان جلو گیری از پخش این سریال شد وی در پاسخ استفتایی در این مورد نوشت:

باسمه تعالی

امروز چون اسلام ناب محمدی - صلی الله علیه و آله و سلم- در کلیه عرصه های زندگی مسلمانان قدرت خود را به نمایش گذاشته است و روز بروز افق جدیدی از علم و عدالت و حقیقت و معنویت را به روی بشریت می گشاید لذا کینه و عداوت دشمنان اسلام و استکبار جهانی و دنیای صهیونیستی سخت به غلیان آمده و به دست و پا افتاده اند و دست اندرکار نقشه هایی علیه اسلام و مسلمانان شده اند که یکی از آنها ساختن کاریکاتورها و فیلمهای موهن علیه حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و یا اهل بیت آن حضرت که همتای قرآن کریم - طبق حدیث ثقلین - می باشند، می باشد؟ سریال تلویزیونی مذکور در فوق نیز در همین راستا ارزیابی می شود، بنابر این لازم است همه مسلمانان از تکرار جریان امثال سلمان رشدی ها جلوگیری کنند و می کنند و در کشور کویت که همسایه ما و کشورهای اسلامی است هرگز چنین جریانی اتفاق نخواهد افتاد

«آقای صافی گلپایگانی» ضمن آنکه اعلان کرد هیچ اطلاعی از این سریال ندارد با چشمان بسته گفته های «محمد باقر المهری معاون مراجع دینی شیعه کویت » را در این مورد تایید کرد و خیلی رک و پوست کنده این سریال را تحریم کرد! در فتوای این مرجع شیعی آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

از کیفیت این سریال اطلاعی نداریم اما آنچه حجت الاسلام و المسلمین مهری گفته اند مورد تایید است. خداوند متعال همه را از شرور و فتن آخرالزمان محافظت فرماید .

فرج الخضری دبیرکل انجمن ثوابت الشیعه کویت این سریال را شیطانی معرفی کرد و از تولیدکنندگان این سریال خواست اموال و زحمات خود را در برانگیختن احساسات مسلمانان هدر ندهند.

در بیانیه ای این انجمن آمده است: این سریال طرحی فتنه برانگیز میان مسلمانان خواهد بود، چه در داخل کویت و چه در خارج از این کشور. در حالی که تولیدکنندگان این سریال نسبت به برانگیختن احساسات مسلمانان اظهار تجاهل می کنند و برای هتک مقام معصومین اصرار می ورزند و به دنبال تزویر و تحریف تاریخ اسلام هستند.

وی همان ابتدا از وزارت اطلاع رسانی کویت خواست به سرعت این سریال را متوقف و قوانینی برای ممنوعیت ادامه تولید و پخش در نظر گرفته شود .

الخضری تهیه کنندگان این سریال را تهدید کرد و گفت: اگر آنها این سریال را تهیه کنند، پیگرد قانونی به دنبال خواهد داشت، به طوریکه وزارت اطلاع رسانی کویت باید مراقب شرکت تولید کننده این سریال باشد و تصویر برداری و تولید آن را متوقف کند.

محمد باقر المهری معاون مراجع دینی شیعه کویت نیز فتوای تحریم مشاهده این سریال را صادر کرد و گفت: به تصویر کشیدن معصومین اهانت و توهین به شخصیت آنها است و باید جلوی آن گرفته شود.

اما چرا علما و مراجع شیعه با این شدت و حدت در مقابل ساخت و پخش این سریال موضع گرفتند؟!

آیا علت این موضع گیری های تند، به تصویر کشیدن چهره ی اولاد پیامبر است؟ این احتمال خیلی بعید به نظر می رسد و براستی کدام عاقل می تواند این بهانه را از مراجع تقلید بپذیرد در حالی که تلویزیون جمهوری اسلامی با ساختن سریال« یوسف پیامبر» نه تنها چهره ی اولاد پیامبران بلکه چهره خود پیامبران را به تصویر کشید و خیلی راحت « مصطفی زمانی» را در نقش حضرت یوسف علیه السلام و «محمود پاک نیت» را در نقش حضرت یعقوب علیه السلام ظاهر نمود.

آیا جایگاه خود پیامبر بالاتر است یا فرزند پیامبر؟! چرا مراجع تقلید چنین فتواهایی را در زمان پخش سریال یوسف صادر نکردند؟! مگر نه اینکه چون در آن سریال خرافات ساخته و پرداخته اذهان خودشان به نمایش در می آمد از صدور چنین فتوایی صرف نظر کردند؟

چرا علمای شیعی که اکنون دم از تحرف تاریخ می زنند در زمان پخش سریال «حضرت علی» که در آن هزاران تهمت و افترا به اصحاب رسول گرامی اسلام بسته شد سکوت نمودند و هرشب به تماشای این سریال نشستند؟ چرا در آن زمان کسی به اعتراض علمای حقانی و آگاهان جامعه اهل سنت گوش نداد و با کمال گستاخی به پخش این سریال سراسر دروغ و تحریف ادامه دادند؟

جناب مکارم شیرازی در فتوای خود چنین ادعا نموده است «به طوري که آگاهان مي‌گويند، اين سريال، ضدشيعي است و هدف آن، بي‌گناه جلوه دادن معاويه و يزيد است که بر خلاف تمام مدارک تاريخي و مخالف اجماع علماي شيعه است» .

نمی دانم تاریخ تحرف شده و اجماع علمای شیعه معتبر تر است یا کلام خدا و آیات قرآن!! و آیا در زمان اختلاف ـ خدا و مراجع ـ و ـ قرآن و تاریخ تحریف شده شیعه ـ باید سخن کدام را قبول کرد؟!!!!

خداوند در قرآن می فرماید: اصحاب رسول گرامی اسلام نسبت به همدیگر بسیار مهربان هستند(رحماء بینهم) اما علمای شیعه و تاریخ تحریف شده (نه تاریخ واقعی) می گوید که : اصحاب رسول گرامی اسلام نسبت به همدیگر بسیار دشمنند(اشداء بینهم)!! نمی دانیم حال حرف کدام را بپذیریم؟ خدا؟ یا مراجع؟ اگر سخن مراجع را بپذیریم باید ـ نعوذ بالله ـ خدا را تکذیب کنیم و اگرحرف خدا را بپذیریم ( که حتما می پذیریم) ناچاریم مراجع را تکذیب کنیم.

به هر حال آنچه واضح و مسلم است اینکه علمای شیعه نه از به نمایش گذاشتن چهره ی فرزندان پیامبر ابایی دارند و نه دغدغه شان تحریف تاریخ!! است. بلکه آنچه باعث ناراحتی آنان شده است ظاهر شدن حقایق تاریخی و برملا شدن چهره واقعی دشمنان اسلام و مسلمین ـ همچون عبدالله بن سبأ و فرزندانش که شیعیان باشند ـ است.

ظاهر شدن حقایقی که شیعه سالها بلکه قرنها سعی در کتمان آن داشته و هرگز نخواسته است این حقایق بر مردم ظاهر شود.

به قلم: عبدالمحسن بخارایی abdolmohsenbokharaei@gmail.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر