۱۳۸۸ اردیبهشت ۲۵, جمعه

دانلود کتبی در باره خلفای راشدین


عصر خلفای راشدین بهترین مقطع از تاریخ اسلام به شمار می‌آید. و زمان حکومت ایشان مبارک‌ترین زمان و نسل آنان نسلی بوده که برای مسلمانان پس از خود الگو به شمار می‌آیند. حق هم این است، زیرا که آنان اصحاب و یاران رسول الله بوده و قرآن در تعریف و تمجیدشان می‌فرماید

)وَالسَّابِقُونَ الْأَوَّلُونَ مِنَ الْمُهَاجِرِینَ وَالْأَنْصَارِ وَالَّذِینَ اتَّبَعُوهُمْ بِإِحْسَانٍ رَضِی اللَّهُ عَنْهُمْ وَرَضُوا عَنْهُ( (التوبة: 100)

«پیشگامان نخستین مهاجرین و انصار و کسانی که به نیکی روش آنان را در پیش گرفتند و راه ایشان را به خوبی پیمودند، الله از ایشان خشنود است».

خداوند متعال ما مسلمانان را به محبت و تمجید و دعای خیر و پاک گردانیدن قلب از حقد و کینه آنها دستور فرموده است:

)وَالَّذِینَ جَاءُوا مِنْ بَعْدِهِمْ یقُولُونَ رَبَّنَا اغْفِرْ لَنَا وَلِإِخْوَانِنَا الَّذِینَ سَبَقُونَا بِالْأِیمَانِ( (الحشر: 10).

«کسانی که پس از مهاجرین و انصار به دنیا می‌آیند، می‌گویند: پروردگارا ما و برادران ما را که در ایمان آوردن بر ما پیشی گرفته‌اند، مورد مغفرت خویش قرار بده.»

همچنین رسول الله -صلى الله علیه وآله وسلم- در توصیف ایشان فرموده‌اند:

«خیر القرون قرنی، ثمّ الّذین یلونهم، ثمّ الذین یلونهم».

«بهترین زمان، زمانی است که من در آن زندگی می‌کنم، و سپس بعد از آن قرن بعدی و بعد از آن قرن بعدی».

برادران و خواهران عزیز در این کتابها صحنه‌های موجود از ولادت تا جهاد و خلافت تا مرگ و شهادت هر یک از خلفای راشدین رضی الله عنهم اجمعین را برای خوانندگان گرامی ارایه می‌کنیم. این که مسلمانان رهبر خویش را چگونه برمی‌گزیدند؟ و چگونه جانیان جان خویش را می‌گرفتند. و شهیدشان می‌کردند و به خداوند خویش می‌پیوستند!؟ و همچنین به شبهاتی که دشمنان اسلام و برخی منافقین شایع نموده اند پاسخ داده شده است. خاصتا کتاب های دکتر علی محمد صلابی که همه جوانب زندگی تک تک خلفای راشدین را بررسی نموده و به تمامی شبهات وارده از طرف دشمنان اسلام پاسخ داده است.

اداره سایت عقیده با معرفی این کتابها خدمت شما عزیزان از بارگاه الله متعال استدعا می کند که ما و شما را از جمله آن بندگانی بگرداند که الله متعال دربارۀ آنها فرموده است:

)وَالَّذِینَ جَاءُوا مِنْ بَعْدِهِمْ یقُولُونَ رَبَّنَا اغْفِرْ لَنَا وَلِإِخْوَانِنَا الَّذِینَ سَبَقُونَا بِالْأِیمَانِ( (الحشر: 10).

«کسانی که پس از مهاجرین و انصار به دنیا می‌آیند، می‌گویند: پروردگارا ما و برادران ما را که در ایمان آوردن بر ما پیشی گرفته‌اند، مورد مغفرت خویش قرار بده.»


با فشار بر روی اسم کتاب شما می توانید کتاب مورد نظر خود را دریافت نمایید.

1. ابوبکر صدیق (تحلیل زندگی خلیفه اول) رضی الله عنه نوشته: دکتر علی محمد صلابی

2. ابوبکر صدیق رضی الله عنه برترین صحابی و مستحق ترین فرد به خلافت نوشته: محمد بن عبدالرحمن بن قاسم، این کتاب مثل کتاب دکتر صلابی یکی از کتاب ها درباره زندگی نامه خلیفه اول ابوبکر صدیق رضی الله عنه می باشد.

3. شیخین (ابوبکر و عمر)

4 . ازالة الخفاء عن خلافة الخلفاء نوشته: شاه ولی الله دهلوی این کتاب به زبان فارسی قدیم نوشته شده است و از مهمترین کتاب ها در مورد رد شبهات چگونگی خلیفه شدن خلفای راشدین می باشد.

5 . خلفاء راشدین از دیدگاه علی بن ابی طالب رضی الله عنه

6. خلفای راشدین از خلافت تا شهادت نوشته: صلاح الخالدی یکی از کتابهای بسیار مهم و مختصر در زندگی نامه همه خلفای راشدین می باشد.

7. خلفای راشدین

8 . زندگانی حضرت محمد صلی الله علیه و آله وسلم و خلفای راشدین

9. زندگانی خلفای راشدین

10. زندگانی شبانه روزی خلفاء

11. بین النهرین در روزگار خلفای راشدین

12. زندگانی عمر بن خطاب رضی الله عنه نوشته: دکتر علی محمد صلابی

13. زندگی نامه فاروق اعظم رضی الله عنه

14. سیرت عثمان ذی النورین

15. در شناخت سیره عثمان بن عفان رضی الله عنه نوشته: دکتر علی محمد صلابی

16. انطباق عقاید ابن تیمیه رحمه الله با عقاید علی علیه السلام

17. زندگی نامه علی بن ابی طالب رضی الله عنه نوشته: دکتر علی محمد صلابی

18. چرا نام حضرت علی رضی الله عنه در قرآن نیست؟ نوشته: مهتدی و استاد گرانقدر محمد باقر سجودی

19. محل شهادت علی بن ابی طالب رضی الله عنه

20. ذو النورين عثمان بن عفان رضی الله عنه نوشته: محب الدین خطیب

و به زودی زندگی نامه حسن بی علی رضی الله عنه که یکی از نور چشمان اهل سنت می باشند نشر خواهد شد.

لازم به ذکر است که در این کتاب ها خصوصا کتابهایی که اسمهای نویسندگان ذکر شده است مهمترین کتاب ها در زمینه خلافت صدر اسلام و پاسخ به شبهات وارده به بهترین انسان ها بعد از پیامبران می باشد.

http://www.aqeedeh.com/ebook/view_news.php?rowID=177

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر