۱۳۸۸ اردیبهشت ۲۳, چهارشنبه

ربوده شدن سرهنگ ایرانی توسط جندالله

ربوده شدن سرهنگ ایرانی توسط جندالله

گروه مسلح "جنبش مقاومت مردمی ایران" معروف به جندالله با صدور بیانیه ای از ربودن یک سرهنگ پاسدار ایرانی به نام غلام رضا خوش نظر خبر داد .

این گروه مسلح در بیانیه ی خود با درج سال تولد وشماره ی شناسنامه ی فرد ربوده شده افزود :" نامبرده پس از خدمت در یگان اطلاعات جمعی سپاه پاسداران در تاریخ 27 /7/ 74 بازنشت شد اما باری دیگر در سال 1382 جهت مقابله با جنبش مقاومت جندالله به درخواست فرماندهی سپاه قدس ایران به سپاه قدس رفت و از سال 82 مسئولیت عملیات برون مرزی بلوچستان به "وی واگذار شد.

به گفته ی جندالله، سرهنگ خوش نظر"به همراه تیم ویژه سپاه قدس از هشت ماه پیش برنامه ریزیهای متعددی برای ترور فرماندهان جنبش مقاومت جندالله کرد اما در تاریخ 30 فروردین 1388 طی یک عملیات پیچیده توسط شاخه اطلاعاتی جنبش دستگیر شد".

جند الله در بیانیه ی خود هیچ مطلبی درباره ی مکان وچگونگی ربودن این سرهنگ سپاه پاسداران ارایه نکرد ولی خطرنشان ساخت، اطلاعاتی را که درباره ی "ماموریت" وی منتشر کرد است "اعترافاتی است که پاسدار سرهنگ غلام رضا خوش نظر کرده است و بازجوئیها همچنان ادامه دارد و در اطلاعیه های آتی ارائه خواهد شد".

جندالله همچنین اعلام داشته است که مقامات ایرانی افرادی را " برای مذاکره در مورد این فرمانده سپاه اعزام کردهاست" وتاکید نمود که "هیچ مذاکره ای با رژیم ندارد" واز مجازات سرهنگ دستگیر شده پس از آنچه "تکمیل بازجوییها " نامید خبر داد .

گروه جند الله كه فرماندهی آن را عبد المالک ریگی بر عهده دارد، عمده اعضايش بلوچ هستند، این تشکیلاتپیشتر نیز تعدادی از افراد سپاه پاسداران ایران را به اسارت در آورده بود و در روز جمعه 20-6-2008 با ارسال فيلمى از سربازان به گروگان گرفته شده به تلويزيون العربيه تهدید كرد که در صورت امتناع ایران از آزاد كردن، اعضای جند الله که در حبس به سر می برند کلیه ی ۱۶ گروگان را به قتل خواهد رساند.ظاهراً اين گروه در مرحله نخست 7 تن از گروگانها را كشت وبقیه گروگانها را نیز در مراحل بعدی به قتل رساند و بنياد شهيد استان خراسان نيز خبر كشته شدن آنان را به اطلاع خانواده هايشان رساند.

در آن هنگام دولت ايران در واكنش به گروگان گرفتن اعضای سپاه پاسداران به گفته ی غلامحسين محسنى اژه‌ای وزیر اطلاعات ایران، سياست "عدم مذاكره با مجرمان" را در پيش گرفته است وى گفته بود: وزارت خارجه ومسئولان ديگر در حال انجام كارهاى لازم هستند.

لازم بیاد آوریست که منابع رسمی ایران هنوز هیچگونه واکنشی درباره ی اسارت سرهنگ غلام رضا خوش نظر ویا صحت وسقم آن نشان نداده اند.

--------------------

۱ نظر:

  1. لعنت اللاه الا القوم الظالمین ولعنت اللاه علی اقوم المنافقین

    پاسخحذف